Erődök és tornyok

Málta nagy mennyiségű védelmi épülete miatt erőd szigetként ismert. A szigeteket már a föníciai időktől kezdődően kiszúrták a mediterrán hatalmak természet adta védettségének és mély, biztonságos kikötőinek köszönhetően.

Az erődítmények építése két időszakra osztható: a Lovagok idejére és a brit időszakra. A szigetek háborús múltját idéző impozáns emlékek nem csak haditechnikai vívmányként ejtik ámulatba az embert, hanem mert a lovagiasság, a hadjáratok, a hősiesség és legendás csaták emlékeit is idézik.

Zárt helyen érdemes olyan múzeumokkal kezdeni, mint a vittoriosai Tengerészeti Múzeum, és a Nemzeti Hadtörténeti Múzeum és Fegyvertár Vallettában. A szabadban, járja be a Victoria Lines erődítményeit, melyek a Nagy Törésvonal mentén keletről nyugatra szelik át Máltát, és sétáljon Valletta bástyáin. Bárhová is menjen az ember, mindenütt megtalálja a háború maradványait, a 17. századi erődöktől és őrtornyoktól a második világháborús betonerődökig.


Dwejra Tower

Dwejra Tower

Dwejra, limits of San Lawrenz, Gozo Dwejra Tower is a fort on the island of Gozo.
tel:+356 21563556
továbbolvasás
Fort Madalena

Fort Madalena

Triq Madliena, Madliena, Malta Fort Madliena was built by the British as part of the defences for the north east of the island.
tel:+356 79283333
továbbolvasás
Fort Manoel

Fort Manoel

Manoel Island, Gżira, Malta Fort Manoel is a fortification located on Manoel Island in Marsamxett Harbour.
tel:+356 20655500
továbbolvasás
Fort St. Angelo

Fort St. Angelo

Vittoriosa Waterfront, Vittoriosa, Malta Fort St. Angelo is the jewel in the crown of The Maltese Islands’ military heritage. According to legend, the fort stands on the site of a fortified Roman settlement.
tel:+356 22954000
továbbolvasás
Fort St. Elmo

Fort St. Elmo

St. Elmo Place, Valletta, Malta Guarding the approaches to both Grand and Marsamxett Harbours is Fort St Elmo. It was the scene of a heroic defence during the Great Siege of 1565.
tel:+356 22954000
továbbolvasás
Għallis Tower

Għallis Tower

Triq it Torri ta' Għallis, Salina limits of Naxxar, Malta This is one of thirteen watch towers built by Grand Master de Redin between 1658 and 1659.
tel:+356 21225952
továbbolvasás